Jak robić zdrowe zakupy spożywcze?

30 września 2014 25 komentarzy
Zdrowe odżywianie należy zacząć od porządnych zakupów spożywczych, minimum na 3 dni z góry. Później to już będzie z górki! Rozsądne zakupy spożywcze można zrobić w pierwszej lepszej Biedronce, nie trzeba mieszkać w wielkim mieście i szukać eko sklepów. Wystarczy, że będziesz przestrzegać kilku zasad, które sama stosuję (albo mój mąż, który częściej robi zakupy). Mając w domu tylko zdrowe produkty przygotujesz same zdrowe pyszności. Po przeczytaniu tego posta sama dojdziesz do wniosku, że robienie takich zakupów wcale nie jest trudne i nie wymaga więcej czasu. Wystarczy, że raz się dobrze do nich przygotujesz.

Jak robić zdrowe zakupy spożywcze? zdrowe jedzenie dieta odchudzanie jak jeść zdrowo zdrowe odżywianie
http://www.pinterest.com/

Zrób listę.


Na samym początku posiłkowałabym się konkretną listą zakupów. Z czasem wystarczy notować tylko brakujące produkty . Gdy nie masz czasu na przygotowanie dokładnej listy, wystarczy, że zakupy pogrupujesz według ustawienia sklepu.


Zaplanuj posiłki na 3-5 dni z góry


Zaplanowanie posiłków pomoże Ci w zrobieniu dokładniejszej listy. Poza tym łatwo się przygotować i wiesz co ze sobą zabrać do pracy / szkoły. Mnie planowanie posiłków do tej pory ułatwia bardzo sprawę, lodówka zawsze jest pełna, a rano ze spokojem wiem co zabrać ze sobą do pracy.

Pójdź do sklepu najedzona

Zasada stara jak świat, ale u mnie sprawdza się w 100%. Gdy na głodniaka lecę do Biedrony to zawsze, ale to zawsze wrócę z paką Top Chipsów. A jak wcześniej coś przekąszę to nie mam ochoty zaglądać do działów „słodycze” i „słone przekąski”. Łatwiej wtedy oprzeć się pokusie.

Czytaj składy

Przede wszystkim zwracaj uwagę z czego składa się chleb. Często jest napisane, że jest „pełnoziarnisty”, no i zapewne jest, ale nie wystarczy, że kupisz chleb pełnoziarnisty, najlepiej, żeby miał na pierwszym miejscu w składzie mąkę żytnią (przynajmniej około 50%). Chleb nie powinien też być barwiony karmelem. Nie kupuj słodkich jogurtów, serków homogenizowanych, zobacz ile tam jest cukru! Kupuj owoce i jogurty naturalne- dużo smaczniejsza i zdrowsza propozycja śniadania!

Kupuj jak najmniej przetworzone produkty

Sosy do makaronów, sałatek. Wszystko sama potrafisz zrobić. Wystarczy udusić pomidory (mogą być z puszki) z czosnkiem i ziołami, a sos wyjdzie dużo lepszy niż ze słoika. Vinegret też jest lepszy jak się zrobi samemu (na pewno wszystkie składniki masz w domu) niż gotowy, w którym czai się cukier. Nie trzeba być mistrzem kulinarnym (uwierz ja nim nie jestem), aby umieć szybko przygotować zdrowy i smaczny posiłek. W Internetach pełno jest przykładów, wystarczy, że się z nich mądrze korzysta.

Wybieraj produkty najwyższej jakości

Chciałbym tu przede wszystkim zwrócić uwagę na warzywa i mięso. Ja jestem zadowolona z warzyw i owoców, z tych które kupuję w Biedronce, ale w warzywniaku zaraz obok, jest dużo większy wybór, a ceny wcale nie wyższe. Zwróć uwagę na termin ważności mięsa, skład, kolor. Pamiętaj! Chytry dwa razy traci oraz za tanie pieniądze psy mięso jedzą. Na swoim zdrowiu nie oszczędzaj. Lepiej mniej, ale lepszej jakości!


Spodobał Ci się post? Chcesz takich informacji więcej? Zapisując się do akcji "schudnij z elpiss", podziękujesz mi za stworzenie zdrowej listy zakupów.

Subskrybuj akcje schudnij z elpiss












BĄDŹ NA BIEŻĄCO :






25 komentarzy

  1. fajnie krótko i na temat :) dobre rady ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja mam własnie problem :D jak chodzę na zakupy głodna, tzn moze nie ja a moj portfel ;). Pamietam o tym zawsze, ale czesto mi nie wychodzi, a wtedy taaaak... wszystko chce! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja zawsze w sklepie z karteczka się błąkam. Jak wyszłam z mąż, mój mąż bardzo się temu dziwił. Jego mama nigdy z karteczką nie latała. :) A moja mamusia zawsze. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne rady, dzięki za ten post!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze czytam składy tego co kupuję, po prostu weszło mi to w nawyk :) i staram się robić zdrowe i przemyślane zakupy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja często robiłam zakupy jak byłam głodna i na zdrowie mi to na pewno nie wyszło. Fajne rady :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No to, że mistrzem kulinarnym nie jesteś wiem, ale zawsze zaskoczysz mnie i ugościsz czymś co chętnie powtarzam w domu :-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyli nie jest ze mną najgorzej :) uff :) a za ten komentarz, teraz będę starać się podwójnie! :*

      Usuń
  8. podoba mi się ostatnie stwierdzenie, nie ma co oszczędzać na takim jedzeniu, to fakt ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja bez listy zakupów nie wychodzę do sklepu :D

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo dobre porady, u mnie lista zakupów jest koniecznością bo często w sklepie zapominam o połowie rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. W składach nieraz takie rzeczy sa ze brak słów :D

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie tata robi zakupy, ale mam nadzieję, że w moim przyszłym domu to ja je będę robić ;). Ja zawsze mimo listy kupię coś więcej, zwykle niezdrowego :D ech.

    OdpowiedzUsuń
  13. ja nie mam większych problemów z robieniem zakupów, staram się zdrowo żyć . podstawą jest lista.

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę zacząć robić listy zakupów, bo zawsze o czymś zapominam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyznaję dokładnie te same zasady.

    OdpowiedzUsuń
  16. Dobre rady i lista bardzo przydatna ;) Warto też pamiętać, że w warzywach z puszki (np. w kukurydzy) też jest cukier, i to nie naturalny cukier z warzyw, tylko często dodawany przez producenta, żeby produkt był lepszy w smaku.

    OdpowiedzUsuń
  17. Lista zakupów na pewno się przyda. Ja po warzywa staram się chodzić na targ. Świeże, tanie, a wybór (choćby samych jabłek) ogromny.

    OdpowiedzUsuń
  18. Planowania zakupów nauczyło mnie życie w akademiku :)

    OdpowiedzUsuń
  19. bardzo fajny post!
    u mnie najlepiej sprawdza się planowaniu obiadów i dokładna lista zakupów ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. U mnie najlepsze sposoby to lista i planowanie obiadów.Jeżeli wejdę spontanicznie do sklepu to już przepadłam :/
    Zostaję na dłużej i pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  21. Takie proste, a jakże trudne...

    OdpowiedzUsuń
  22. Przydatny post, staram się zdrowo odżywiać, więc przydadzą mi się te rady. :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz! Lubię konstruktywną krytykę.
Nie spamuj, w miarę możliwości zaglądam do wszystkich moich czytelników.
Zachęcam do obserwowania :)







SZABLON BY: PANNA VEJJS.